تبلیغات
اطلاعات در مورد همه چی - راه هایی برای تقویت مغز
 
درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : saeed jadidy
نویسندگان
صفحات جانبی
جستجو

آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
language="javascript" type="text/javascript"> document.write ('
');
اطلاعات در مورد همه چی






 

زمانیکه سنمان با لا میرود، مغز ما آهسته و ثابت، مسیر یک منحنی نزولی را در پیش می گیرد. گفته می شود شما می توانید با روشهایی 
.....برای مشاهدهی اصل مطلب بر روی ادامه مطلب کلیک کنید....


 

تغییرات مربوط به افزایش سن را خنثی کنید. روشهای ساده ای وجود دارند که فعال بودن شما را تضمین می کنند و نیروی ذهنی تان را قوی نگه می دارند.   این روشها عبارتند از:
کاری انجام دهید
دانشمندان بر این باورند که نرمش های هوازی منظم می تواند ساده ترین و مهم ترین راه برای سلامتی طولانی مدت مغز باشد. در حالی که قلب و ششها واکنشی سریع نسبت به دویدن بر روی دستگاه دوی ثابت نشان می دهند، مغز هم به آرامی با هر قدم قعالیت میکند. برای سلامت دائمی مغز، روزانه حداقل
۳۰ دقیقه فعالیت جسمانی (دویدن و نرمش های هوازی) می تواند نقش شایان توجهی داشته باشد.
متعادل بخورید
انرژی بسیار زیاد یا انرژی بسیار کم خللی بزرگ در کارایی مغز ایجاد میکند. رژیم غذایی تشکیل شده از مواد قندی کم با فیبر بالا و چربی و پروتئین معمولی بسیارآرام تر از غذاهایی با میزان قند بالا (مانند شیرینی جات و نشاسته) در بدن تجزیه میشوند. سرعت ثابت و ملایم هضم در روده مقدار انرژی بیشتری را به مغز می رساند، و باعث بهینه‏سازی سوخت و ساز در ارگانهایی شوند که می توانند در سلامتی طولانی مدت نقش بسزایی داشته باشند.
مراقب رژیم غذاییتان باشید
در حالی که پرخوری فعالیت مغز را کند میکند و در طولانی مدت باعث وارد آمدن به مغز می‏شود، کمبود کالری هم می تواند اثر مشابهی را بر مغز گذارد. رژیم های غذایی مفرط می تواند باعث طولانی شدن برخی دردها در بدن و در نتیجه سلب آسایش شوند، احساسی که باعث اعتیاد افراد به لاغر ماندن (anorexia) (ترس از چاق شدن) شود. بسیاری از مطالعات رژیم های غذایی مفرط را با حواس پرتی ، اختلال در حافظه و پریشانی مرتبط می دانند.
مراقب بدن خود باشید
بسیاری از بیماری های قابل پیشگیری مانند دیابت نوع دوم، چاقی، فشار خون و… می توانند تاثیر بسزایی در پیر شدن مغز داشته باشند. فعال و سالم نگه داشتن سیستم گردش خون با کارهایی از قبیل سیگار نکشیدن و عدم استفاده از چربی های اشباع شده مانع از پیری زودرس مغز میشود.
از استراحت و آرامش لذت ببرید
در زمان استراحت و رویا، خاطرات به آرامی مرور میشوند، بعضی دور ریخته میشوند و بعضی ذخیره می شوند.... مطالعات نشان می‏دهند وقتی دچار کمبود خواب هستیم، پروتئینی که سیناپس‏ها (محل تماس دو عصب) را شکل می دهد توانایی کافی برای تفکر و فراگیری را از دست می‏دهد، علاوه بر این خواب ناکافی با فراموشی در ایام کهولت رابطه مستقیم دارد.
از قهوه تان لذت ببرید
تحقیقات نشان داده است که استفاده منظم از کافئین از مغز محافظت می کند. بر اساس یک مطالعه علمی
۲ الی ۴ بار سرحال آمدن بعد از خستگی در یک روز می تواند به کاهش فراموشی کمک کند و ۳۰ تا ۶۰ درصد از بروز آلزایمر پیشگیری کند. اینکه آیا کافین موجود در چای و قهوه باعث رفع خستگی میشود یا آنتی اکسیدان موجود در آنها هنوز مشخص نیست اما قهوه باعث افزایش سطح هوشیاری می شود.
ماهی بخورید
براساس تئوری های جدید وجود ماهی در رژیم غذایی انسانها می تواند نقش بسزایی در تقویت حافظه انسانها داشته باشد. اسیدهای چرب مورد نیاز مانند امگا
۳، برای ساختمان مغز مهم بشمار می آیند و تاثیر آنها برای درمان بیماری های مغزی بسیار موثر است. مطالعات انجام گرفته بر روی تاثیر مکمل امگا ۳ نتایج جالبی را به همراه داشت که نشان می داد امگا ۳ در برخی دیگر از منابع غذایی مانند تخم کتان، ماهی ها و برخی از حیوانات علف خوار نیز یافت می شود.
خونسرد باشید
استرس تاثیر بد و مخربی روی مغز می گذارد و با ترشح هورمون‏های خطرناکی در ناحیه‏ی هیپوکام و سایر قسمت های مغز، حافظه را تحت تاثیر قرار می‏دهد. بعضی از دانشمندان بر این عقیده‏اند که داشتن یک زندگی متعادل و دنبال کردن فعالیت های آرامش بخش مانند یوگا، حضور در اجتماع و انجام فعالیت‏های هنری می تواند روند فراموشی بر اثر کهولت سن و پیری مغز را به تاخیر بیاندازد.
از مکمل ها استفاده نکنید
اخیرا استفاده از مکمل ها به وسیله برای جبران کاستی‏ها تبدیل شده اند، استفاده از مکمل های آشنا برای ما مانند مولتی ویتامین ها تنها نوعی هدر دادن هزینه است
مغز را به چالش بکشید
حل یک جدول، بازی فکری یا تست هوش به عنوان سوالات هوش و محرک مغز به شما کمک میکنند تا همیشه ذهنی جوان و سالم داشته باشید. هرچند که کمبود سواد عامل موثری در کاهش حواس و کمکاری ذهن است. هرچه بیشتر برای یادگیری تلاش کنید، ذهن شما برای دوران کهولت آماده‏تر و جوانتر خواهد بود. کلید کار می تواند انجام یک کار چالشی جدید مانند حل یک پازل جدید و سرگرم کننده باشد




نوع مطلب :
برچسب ها : تقویت مغز، راه هایی تقویت مغز،
لینک های مرتبط :


پنجشنبه 10 آذر 1390 :: نویسنده : saeed jadidy
نظرات ()
پنجشنبه 16 شهریور 1396 03:57 ق.ظ
Very soon this web site will be famous amid all blog visitors, due to it's good articles
دوشنبه 30 مرداد 1396 02:53 ب.ظ
This post presents clear idea for the new users of blogging, that actually
how to do blogging and site-building.
چهارشنبه 18 مرداد 1396 04:57 ب.ظ
My partner and I stumbled over here by a different web page and thought I may as well check things out.
I like what I see so i am just following you. Look forward to
looking into your web page again.
دوشنبه 16 مرداد 1396 07:34 ب.ظ
Heya i am for the first time here. I found this board and I find It really useful & it helped me out a lot.
I hope to give something back and aid others like you aided me.
یکشنبه 15 مرداد 1396 02:30 ب.ظ
I really like your blog.. very nice colors & theme. Did you make this website
yourself or did you hire someone to do it for you? Plz
respond as I'm looking to design my own blog and would like to know where
u got this from. thanks a lot
یکشنبه 15 مرداد 1396 08:53 ق.ظ
I'm not sure why but this blog is loading very slow for me.

Is anyone else having this issue or is it a issue on my end?

I'll check back later on and see if the problem still exists.
جمعه 13 مرداد 1396 02:37 ب.ظ
Having read this I believed it was extremely enlightening.
I appreciate you spending some time and energy to put this article together.
I once again find myself personally spending a significant amount
of time both reading and commenting. But so what, it was still worthwhile!
جمعه 6 مرداد 1396 06:56 ب.ظ
I'm really enjoying the theme/design of your blog. Do you ever run into any web
browser compatibility problems? A couple of my blog visitors
have complained about my site not operating correctly in Explorer but
looks great in Firefox. Do you have any solutions to help fix this issue?
یکشنبه 3 اردیبهشت 1396 02:21 ب.ظ
Whats up this is kind of of off topic but I was wanting to know
if blogs use WYSIWYG editors or if you have to
manually code with HTML. I'm starting a blog soon but have no coding know-how
so I wanted to get guidance from someone with
experience. Any help would be enormously appreciated!
پنجشنبه 31 فروردین 1396 11:16 ق.ظ
Pretty nice post. I just stumbled upon your blog and wished to say that
I have really enjoyed surfing around your blog posts.

After all I will be subscribing to your rss feed
and I hope you write again soon!
شنبه 19 فروردین 1396 10:21 ب.ظ
My relatives always say that I am wasting my time here at web, however I know
I am getting familiarity all the time by reading such fastidious articles or reviews.
سه شنبه 15 فروردین 1396 10:29 ق.ظ
I know this if off topic but I'm looking into starting my own weblog and
was wondering what all is required to get set up?
I'm assuming having a blog like yours would cost a
pretty penny? I'm not very web smart so I'm not 100% sure. Any tips or advice would be greatly appreciated.
Thanks
جمعه 11 فروردین 1396 12:05 ب.ظ
Awesome post.
دوشنبه 5 دی 1390 08:17 ب.ظ
salam khobi ?
Reza dehghani am az honarestan
Webet ghashange dada

Damet garm
saeed jadidysalam agha reza kheyli mamnon ke sar zadi aghe khasti boro toye in weblog http://www.love-j2.mihanblog.com
zeyad toye in weblog nemiyam
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر